מסלול הרכבת המקורי שהוקם במעבר עבור מסילת הרכבת הקנדית הפסיפית היה בין פסגת המעבר לבין אגם ואפטה והעיירה פילד נודע, בשל השיפוע החד של (שיפוע של 4.5%) בשם "הגבעה הגדולה" - קו הרכבת התלול ביותר באמריקה הצפונית.
עקב תדירות התאונות הגבוהה, והעלות הגבוהה שנדרשה עקב חיבור מנועי עזר בטיפוס הרכבת במעלה הגבעה הגדולה, הוחלט על הקמת שתי מנהרות ספירליות, ואלה החליפו בשנת 1909 את המסלול הישיר. אמנם המנהרות האריכו את המסלול במספר קילומטרים, אולם הם הורידו את שיפוע המסילה לשיפוע של 2.2%.
בשנת 1962 נבנה דרך המעבר הכביש המהיר הטרנס-קנדי. בעוברו דרך מעבר ההרים מגיע הכביש לנקודתו הגבוהה ביותר בקנדה - גובה 1,643 מטרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה