הרעיון לבנות רכבל ל"מחט הצהרים" עלה כבר בשנת 1909 אולם החל לרקום עור וגידים רק בשנת 1955 והוא היה הרכבל הגבוה בעולם למשך שני עשורים והוא עדיין מחזיק בשיא העולמי של טיפוס אנכי מגובה של 1,035 מטר עד לגובה של 3,842 מטר. הרכבל מורכב משני חלקים:
1. החלק הראשון משאמוני עד Plan de l'Aiguille שבגובה 2,317 מטר ואז ללא עמודי תמיכה עד לתחנה העליונה שבגבה 3,777 מטר (בנוסף יש מעלית עד לפיסגה).
2. החלק השני אורכו 2,867 מטר כאשר המרחק האווירי הוא 2,500 מטר, מה שמשאיר אותו במקום השני של מרחק אווירי ללא תמיכה.
הנסיעה משאמוני אורכת 20 דקות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה